Gelopen op deze fraaie zondagmorgen de Vlasbroekroute in Koningslust
       gemeente Helden.
       Het natuurgebied Vlasbroek heeft bij mij een geweldige indruk achter gelaten.
       Ik werd ontvangen met een geweldig fluitconcert van de vele vogels die
       er in dit gebied zijn.
       Het is heerlijk rustig in dit gebied en er zijn prachtige vergezichten.
       Onderweg rende me nog drie herten voor de voeten en dat was voor de eerst keer dat
       ik die tegen kwam sinds ik met mijn wandeltochten ben begonnen.
       Dit geeft je toch een prachtig gevoel.
       Het is er op het moment behoorlijk drassig en een paar laarzen zijn wel aan te raden.
       Maar dat zal in de zomer niet nodig zijn.
       De lengte van deze route is 3.6 KM.
       Voor meer informatie over natuurgebied Vlasbroek kunt U terecht bij VVV kantoren
       en voor meer route`s in de buurt klik hier.
       Begin en eindpunt zijn bij de kerk aan de poorterweg in Koningslust.
 
       Vlasbroekroute                                                                  ZEER GOED.
 
       U kunt onderweg heerlijk picknicken op diversen plaatsen.
       Deze tocht kunt U ook met uw kinderen lopen.
 
       
 
      Na de vorige route heb in nog de Marisbergroute gelopen in Grashoek
      gemeente Helden waarvan het grootste gedeelte door de regen.
      Het was jammer dat het weer zo snel omsloeg.
      Deze route is een echte bosroute met veel naaldbomen en mooie
      vergezichten, weilanden en akkers.
      Volgens mij was het mijn geluksdag want ook op deze route kwam
      ik een hert tegen.
      Ik wist niet dat hier een vliegtuig was neergestort tijdens 2 wereldoorlog.
      Zie monument op foto.
      De lengte van deze route is 5.2 KM
      Voor informatie over deze route kunt U terecht bij alle VVV kantoren
      of klik op de link bij bovenstaande route.
      Bgin en eindpunt bij kerk centrum Grashoek.
 
      Marisbergroute                                                         GOED.
 
      Onderweg kunt U op diversen plaatsen pauze maken.
      Neem koffie en een hapje mee.
 
 

Vlakbroek + Marisbergroute {Helden}.                 

