Deze morgen een korte wandeling gemaakt in de Venrayse bossen.
Route De paardekop 5,5 KM (zie elders op deze site voor een complete beschrijving).

Als eerste kwam ik tegen Geel hoorntje (Calocera cornea).
Het geel hoorntje komt voornamelijk voor op ontschorste, vermolmde takken en stammen van loofhout.

Verderop in de bossen kwam ik tegen de Gele trilzwam (Tremella mesenterica).De gele trilzwam is het gehele jaar door te vinden op takken van loofbomen en struiken.

Toen trof ik een hele mooie namelijk de vermiljoenhoutzwam (pycnoporus cinnabarinus).Deze komt voor op dode stammen en takken van loofbomen, vooral beuk, berk en lijsterbes.

Tot mijn verbazing sprong er plotseling iets over mijn schoenen.
Erg leuk om nu nog te zien en vooral met die mooie kleuren. Al met al was het toch weer even de moeite waard om de wandelschoenen aan te trekken.

